miércoles, 18 de mayo de 2011

Antzuola: ESKOLAKO KIDEEN ARTEKO KOMUNIKAZIOA, ESTRUKTURA HIRUKOITZA

Haurraren bizi-eremua kontutan izanez gero, interbentzio hezitzailea egokia den eran, garapenaren klabeak kontutan artzen baditugu eta garapen honek progresiboki hartzen duen itxura modu aproposean ulertzen badugu, interbentzioak egokiagoak izango dira.

Oraindik, garapena nola ematen den, garapena eta aprendizaiaren arteko erlazioa eta interbentzio hezitzaileak hauek noiz eta nola bermatzen dituenaren ezagupen zehatzik ez dago, baina leku batean eta bestean ildo ezberdinak antzeman daitezke eta horien artetik, azken hamarkadetan garapena ulertzeko eran izandako aurrerakuntzak jasotzen dituen garapenaren, aprendizaiaren eta interbentzio hezitzailearen KONTZEPZIO KONSTRUKTIBISTA deritzonari heldu dio Antzuolako eskolak.

Konstruktibismoa oreka-desoreka eredua da, gizakiari ezinezkoa zaio errealitatearen bat-bateko ezagupen eta ulermen zuzen eta objektibo batetara iristea, errealitatearekin harremanetan, hau ahalik eta egokien ulertzen eta bertara ahalik eta ondoen moldatzen saiatuko da. Horretarako, eskemak eraikitzen joango da, baina hauek ez dira errealitatea bera (subjektiboa da).
Ondorioz, garapen eta aprendizaiaren ahalbidea eta egokiera oinarrizko konflikto batean artikulatzen direla esan dezakegu: Gizakiak errealitatea deformatzeko duen joeran eta honen aurrean errealitateak jartzen duen erresistentzian, izan ere, batzuetan errealitate objektiboa eta subjektiboa bat ez datozela ikusarazten digu azken honek, eta hortxe dago gakoa, desadostasunaz jabetzean (eta ez desadostasuna egotean).

Hortaz, eredu honi jarraituz, gizakia ingurunearekiko harremanetan aktiboa eta bere eraiketa prozesuaren protagonista da.

Ildo bakarra jarraitzen duen Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako zentro honetan, eginkizun pedagogikoa bi etapetan antolaturik ageri da.
1- Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloa.
2- Lehen Hezkuntzako bigarren eta hirugarren zikloak.

Funtzionamendu egoki baterako, lehen etapari dagokionez, batez ere haur garapenaren ezaugarrietan oinarrituriko adin-tarteak jarraituz, taldeak ondorengo estruktura-hirukoitzean antolaturik daude:
1- Bi urte.
2- Hiru eta lau urte.
3- Bost, sei eta zazpi urte.

Estrukturetako bakoitzean, interakzioa sustatu nahian, ikasgela irekien funtzionamendua ezartzen da, izan ere, honek topaketa soziala aberatsagoa eta errealagoa bilakatzen du (adin ezberdineko haurren artean, ikasle eta irakasleen artean nahiz irakasleen artean). Beraz, hiru eta lau urteko haurrak bi geletan zehar dituzten espazio komunetan elkarlanean aritzen dira, gauza bera gertatzen delarik bost urteko eta lehen nahiz bigarren mailako haurrek hiru gelen artean banaturik dituzten espazio komunetan. Dena den, 3-4 urtekoen eta 5-7 urtekoen estrukturak ez dira itxiak.

Gauzak horrela, interakzioak lau mailatan emango dira:
1- Gelako kideen artean.
2- Adin bereko taldeetako kideen artean.
3- Estruktura-hirukoitzeko kideen artean.


4- Ikastetxeko beste taldeetako kideen artean.


No hay comentarios:

Publicar un comentario