miércoles, 18 de mayo de 2011

Antzuola: TXOKOAK

Estruktura bakoitzean gela irekien funtzionamendua ezartzen da interakzioak bultzatzeko asmoz, izan ere, funtzionamendu honek elkargune sozial erreala eta konplexuagoa eskaintzen du (adin ezberdineko haurren artean, heldu bat baino gehiagoko ikasle taldeen artekoa, baita hezitzaileen artekoa ere).


Ikasmaila bakoitzeko bi geletako ateak ireki egiten dira jolas librean murgiltzeko. Haur bakoitzak erabakiko du nora (zein espaziora) eta norekin joan, horretarako (haur bakoitzaren erritmoa errespetatu nahian) behar duen denbora izango duelarik.

Azken finean, haur talde bat definitzen duen ezaugarri adierazgarrienetakoa aniztasuna da. Gizabanako bakoitza mundu bat da, eta ipinitako irudia aniztasunaren adibide garbia da!

Eskolak “TXOKO” ezberdinak eskaintzen ditu:

• Harea: Hareazko ontzi handi bat eta bertan jolasteko kuboak, palak, eskuareak, moldeak, … Bi urtekoen gelan soilik.
• Etxea: Bi urtekoen gelan soilik.
• Eraikuntza: Pieza ezberdinez osaturiko material bilduma ezberdinak, ezaugarri ezberdinen arabera (kolorea, forma, tamaina, ehundura, muntatzeko modua, neurrien arteko osagarritasuna, …) berdinak, antzekoak edo ezberdinak izango direnak.
Lau urtekoen gelako eraikuntzarako materialen aniztasunak atentzio deitu zidan, a ze material piloa! Baina egia esan, erabilpen majoa ematen diote eta nahikoa fruitu jasotzen da gainera:
- Arlo motorean: Mugimendua kontrolatu eta begi-esku koordinazioa lantzen dira.
- Arlo kognitiboan: Sormena bultzatzen du, espazioaren egituraketan laguntzen du, erlazio topologikoak eta proiektiboak sortzera bultzatzen du.
- Arlo afektiboan: Emozioengandik distantziatzeko aukera ematen du.
- Arlo sozialean: Harremanetarako eta elkarlana bultzatzeko, talde proiektuak sortzeko aukera ematen du.
• Plastika
- Modelatzea: Hiru dimentsioko materialak (plastilina urte guztian zehar eta buztina noizbehinka).
- Marraztu, margotu, estanpatu eta collage.


• Mahai jolasak
• Ipuinak


• Ezagupen fisikoa


Bi, hiru eta lau urteko gelen kasuan behintzat (lehen eta bigarren praktiketan frogatu ahal izan dudan bezala), harrerako unea indibidualizatua izan dadin (haur bakoitzari ongi etorri pertsonala eskainiz), eskolara iritsi eta zirkulazio librean murgiltzen dira haurrak. Momentu honen ostean ekiten diote topaguneari, talde bakoitza bere tutorearekin elkartzen delarik, eta elkartze unearen ostean berriro zirkulazio libreari heldu edo topagunean sorturiko proposamen baten inguruan antolatzen dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario